۶ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 30734801
T T
۰ نفر

تهران-معاون اول رييس جمهوري هشدار داد : اگر بنا باشد نفت ايران را تحريم كنند يك قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا محمد رضا رحیمی عصر سه شنبه در سومین همایش بین المللی ارتقا توان داخلی افزود: ما علاقه ای به دشمنی و خصومت نداریم و شعار ما دوستی و برادری است اما غربی ها نمی خواهند نقشه های خود را رها كنند.

وی اظهار داشت: دشمنان زمانی دست از توطئه های خود بر خواهند داشت كه با تمام قدرت آنها را سرجای خود بنشانیم.

معاون اول رییس جمهوری خطاب به شركت كنندگان در سومین همایش بین المللی ارتقاء توان داخلی گفت: دولت آماده حمایت همه جانبه از فنآوری بخش علمی و دانشگاهی است و شما نیز باید این را مطالبه كنید.

معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینكه دولت به طور همه‌جانبه از علم، فناوری و بخش دانشگاهی كشور حمایت می‌كند ، گفت : دولت آمادگی دارد تمامی امكانات لازم را در اختیار دانشگاهها قرار داده و مقدمه گسترش روابط دانشگاه را با بخش‌های اجرایی و دولتی فراهم كند.

رحیمی اظهار داشت : امكانات و اختیارات در دست دولت است و علم و دانش نزد متخصصان و دانشگاهیان، بنابراین برای توسعه و ترقی لازم است این دو در یك نقطه به هم گره خورده و با یكدیگر متصل شوند.

معاون اول رییس‌جمهوری خواستار پیوند میان دولت و دانشگاه و همچنین ارتباط بیش از پیش مدیران و مسوولان اجرایی كشور با دانشگاهیان و دانشجویان شد و گفت : باید تلاش كنید تا این پیوند مستحكم و عمیق باشد و روزبه‌روز به آن افزوده شود.

رحیمی در ادامه با اشاره به روحیه خودباوری ملت ایران گفت: پیش از انقلاب اسلامی، كشور در زمینه خودباوری گرفتار ضعف و سستی بود و كسی جرأت نداشت گامی در عرصه صنعت و نوآوری بردارد اما با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) روحیه خودباوری در ملت ایران شكوفا شد و این خودباوری در نخستین گام در دوران دفاع مقدس به نمایش درآمد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینكه در دوران دفاع مقدس ملت ایران از قدرت خود آگاه شد و توانایی‌های خود را باور كرد، گفت: چشم مردم ایران در گذشته و پیش از انقلاب اسلامی به دست صنعتگران غربی بود اما امروز این باور در ملت ایران بوجود آمده است كه می‌توانیم در عرصه علم، صنعت و فناوری و در تمامی بخش‌ها پیشگام و سرآمد باشیم.

وی خاطر نشان كرد: امروز در كشور در حال از بین بردن فاصله‌ها هستیم؛ فاصله‌هایی كه از گذشته و در حكومت‌های وابسته به بیگانگان بر ما تحمیل شد. امروز شكوفایی و خودباوری ملت ایران فاصله‌ها را به سرعت كم كرده و در حال جبران گذشته‌ها است.

رحیمی با اشاره به استعدادها و نبوغ درخشان ملت ایران اظهار داشت: هوش و زكاوت ایرانیان در هر نقطه از جهان زبانزد است و هرجا وقتی خبر اتفاقی بزرگ در عرصه علم و فناوری منتشر می‌شود نام ایرانیان به چشم می خورد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به حمایت‌های دولت نهم و دهم از علم و فناوری اظهار داشت: خودباوری ایرانیان با شعار ما می‌توانیم دكتر احمدی‌نژاد آمیخته و در دولت نهم حركتی نو در تحولات عرصه علم و صنعت آغاز شد.

وی افزود: در دولت نهم و دهم اقدامات شایسته‌ای در راستای حمایت از علم و فناوری صورت گرفت و زیرساخت‌های لازم جهت ارتقاء فناوری و توسعه نوآوری ایجاد شد.

معاون اول رییس جمهوری تأسیس معاونت علمی و فناوری در دولت احمدی‌نژاد را نشانه اهمیت رییس‌جمهوری به دانش و فناوری دانست و افزود: ارائه امكانات گسترده به دانشگاه‌ها و محیط‌های علم و دانش، حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی با فناوری‌های نوین، توسعه استانداردهای بومی، ارائه تسهیلات بانكی، اعطای مشوق‌ها و جوایز مختلف و ایجاد شرایط رقابت عادلانه با شركت‌های خارجی از جمله اقداماتی است كه در دولت نهم آغاز شده و هم اكنون در حال اجرا است.

رحیمی گفت اگر بتوانیم ارتباط مقامات و مسئولان كشور را بیش از گذشته با دانشگاه و دانشگاهیان برقرار كنیم، در زمینه علم و فناوری با سرعت پیش خواهیم رفت و سریع‌تر به اهداف مورد نظر خواهیم رسید.

معاون اول رییس جمهوری اضافه كرد:باید فضایی فراهم شودكه مسئولان به دانشگاه‌ها فرا خوانده شده و به دور از تنش و در محیطی آرام، از طریق همفكری و تبادل دیدگاه‌ها با دانشگاهیان ارتباط میان بخش اجرا و دانش گسترش پیدا كند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های كشور در عرصه نفت گفت: در گذشته صنعت نفت كشورمان به برخی كشورها از جمله انگلستان وابسته بود اما امروز از این وابستگی رها شده و بخش قابل توجهی از نیازهای صنعت نفت كشور توسط مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته و تامین می شود.

رحیمی با اشاره به تحریم دشمنان علیه ملت ایران گفت: دشمنان هنگامی كه از خودباوری ملت ایران آگاه شدند روز به روز تحریم‌های خود را گسترش داده و سعی كردند در مسیر ترقی و پیشرفت ملت ایران توقف ایجاد كنند اما تجربیات هشت سال دفاع مقدس نشان داد كه بیگانگان هرگز به چنین اهدافی دست پیدا نخواهند كرد.

وی با بیان اینكه دشمنان قصد دارند اسلام، ایران و انقلاب را نابود كنند، تصریح كرد: مخالفت با انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و اگر اعلام كنیم كه دیگر به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیستیم باز هم دشمنان ما را رها نخواهند كرد چرا كه آنها می‌خواهند ما را به سمت بردگی و وابستگی پیش ببرند.

رحیمی با تاكید بر ضرورت تقویت و پیشرفت در بخش علم و فناوری كشور گفت: دشمنان تنها زمانی ما را رها می‌كنند كه مقتدر باشیم و با قاطعیت در مقابل آنها ایستادگی كنیم.

سیام/9012/9121 1568
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد